Doe goede ontspanningsoefeningen bij angst

Geplaatst op

Het is belangrijk om goede ontspanningsoefeningen bij angst te doen. Op die manier kan je zorgen dat je de angsten wat beter onder controle kan houden. Door goed te ontspannen kan je heel goed zorgen dat je wat beter in je vel komt te zitten. Wie regelmatig met angst te maken heeft of last heeft van een angststoornis kan hier veel waarde van hebben. Je wilt niet dat je lichaam de hele tijd in de overlevingsstand staat. Dit is inspannend. Aan de hand van wat goede oefeningen voorkom je dat je voortdurend onder stress komt te staan.

ontspanningsoefeningen bij angst

De functie van de oefeningen

De ontspanningsoefeningen helpen je om bepaalde lichamelijke trekjes te bestrijden. Wanneer je onder spanning staat spannen je spieren bijvoorbeeld samen. Ook gaat je hartslag omhoog en ga je je ongemakkelijk en onrustig voelen. De kans bestaat ook dat je hoger en sneller gaat ademen, met hyperventilatie als gevolg. Dit zijn allerlei zaken waar je liever niet mee te maken krijgt. Alle reden om dus goede oefeningen te kennen. Daarmee kan je er grip op krijgen. Dat maakt het leven aangenamer. Uiteindelijk is dat ook wat iedereen natuurlijk wil. De oefeningen spelen hierin een belangrijke rol.

Meer rust voor je lichaam

Het is belangrijk om je lichaam wat meer rust te kunnen geven. Het is immers zo dat voortdurend onder spanning staan veel vergt van je lichaam. Je kunt er ook allerlei lichamelijke klachten van krijgen als dit zich over langere periode doorzet. Er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen die een hele grote rol in de ontspanning kunnen spelen. Zo kan je dus zelf zorgen dat je je er goed bij blijft voelen. Je maakt je eigen leven op die manier direct al een heel stuk aangenamer. Dat is natuurlijk ook wat ieder mens verdient voor zichzelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *